Saturday, August 11, 2012

Khas Untuk Awak~

Assalamualaikum........

Lama nye la x update blog kan?? bak kate org, blog dah bersawang bru la rasa nak jenguk.. teruk betul la aku nie.. sori, kerana aku sangat busy ya tahun nie... heheheh... tapi, entry kali nie special untuk dia yang bakal pergi... uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, sedihnya!!!!!!!!!! so, jangan harap untuk aku cite pasal bnda lain coz aku akan cite pasal DIA je.. hehehe

SIAPA DIA??? Dia aku kenal masa aku sekolah menengah.. aku x pasti masa form 3 ke form 4.. teruk kan aku nie?? member pun x ingat kenal bila... aku kenal dia kat web iluvislam... main chatting2, then terus ke YM.. sambung kat facebook, smpai la aku mintak no fon dia.. Masa mula2 kenal dia, aku x yakin aku akan kawan lama ngan dia coz dia orang Kedah.. xke jauh gile Kedah ngan Pahang tu?? tapi Alhamdulillah, jarak yang jauh tu x menghalang kami untuk berkawan... 

Bagi aku, dia nie special sangat.. sebab ape?? sebab banyak benda yang aku kongsi ngan dia... aku nie bukan la jenis manusia yang senang nk kongsi rahsia ngan org.. tp dengan dia, aku rasa ok je.. maybe sebab x nampak muka, so, kurang sikit la rasa malu tu.. heheheh.. smpai aku asa bnda yg aku x patut bgtau dia pun, aku pernah bgtau... rasenye, selama berkawan, sekali je pernah gaduh.. itupun pasal salah faham b**** yang aku rasa x patut jadi pun... tp org kata, bila gaduh nie, kita dapat rapatkan lagi hubungan.. insyaAllah la tu..

Selama kami kawan, sekali pun kami x pernah jumpa.. jujur aku cakap, aku teringin sangat nak jumpa dia.. rasa x best bila kawan yang dah lama kita kenal, yang kita dah anggap mcm sahabat malah mungkin adik-beradik, tp sekali pun x pernah jumpa.. pernah sekali ari tu, kami merancang nak jumpa.. tp manusia boleh merancang je, Allah yang menentukan... dalam 2 hari sblm jumpa, dia msg bgtau kata x jd jumpa coz dia busy sangat waktu tu.. dalam hati Allah je la yang tau betapa sedihnya.. tp nak buat mcm mana.. aku percaya ngan perancangan Allah... mungkin ade yang lebih baik untuk kami..

Actually, banyak benda yang aku nak cite pasal dia coz bagi aku, dia special.. tp aku tak tau nak bgtau mcm mana.. tp aku jugak banyak bnda nak pesan kat dia sebelum dia pegi.. nak tau pergi mana?? pergi sambung belajar kat oversea.. pergh, best gile wei.. jeles pulak rase.. dia amik business kat states.. nnti dia dah abis belajar, boleh la aku buat partnership business ngan dia.. hahaha.. dia jadi manager, aku jadi accountant dah la.. makan gaji je dah la.. haahha... dah la tu.. xtau nk tulis ape dh.. lastly, nie ckit kata2 yg x best dri aku untuk dia...

"INI PESANAN SAYA UNTUK AWAK"
' Awak, sya tak tau apa perasaan awak bila dapat kawan macam sya yg ntah ape2 nie.. sya tau sepanjang sya jadi kawan awk, sya byk sakitkan hati awk.. sya minta maaf sgt2.. maaf klu kdg2 tu lama sgt sya x contact awk.. bila sya senyap, x bermakna sya lupakan awk.. sya tau awk sgt busy.. byk bnda yg awk kene buat sebelum awk fly kn?? so, saje bg peluang.. maaf jugak klu perangai sya buat awk rase serabut.. byk bnda yg sya belajar bila kawan ngan awk.. thanks coz bg semangat bila sya rasa sangat down lepas SPM ari tu.. semua jasa awk kat sya, sya xkn lupa tau.. apa yang sya nak pesan, hope awk boleh jaga diri kat tempat orang.. hidup kat sana sangat mencabar sebagai Muslim.. insyaAllah iman awak kuat.. jangan mudah terpengaruh.. JAGA DIRI, JAGA MARUAH, JAGA AKHLAK... ingat tu.. JANGAN SESEKALI LUPA ISLAM.. lupa sya xpe.. yang penting jangan lupa Allah...sya sentiasa doakan awak.. ada rezeki, insyaAllah kita akan jumpa gak suatu hari nnti.. sya sentiasa tunggu waktu tu... apa yang sya tau, sya sedih sgt bila dapat tau awka nak fly.. tp, ilmu tu penting kan?? so, belajar elok2.. jangan hampakan harapan orang.. yang penting, jgn sesekali jangan lupa parents ngan family awak.. ramai yang menyokong awk.. sori la klu fed-up nk bace bnda nie coz panjang sgt.. hehehe...'

Nie untuk awak.. awk dengar n hayati lirik dia betul2... dari seorang sahabat kepada sahabatnya :
 

No comments:

Post a Comment