Thursday, March 24, 2011

Keputusan~

Assalamualaikum...

Semalam keputusan SPM keluar..Aku memang gabra sesangat..dari pagi smpai la tgh hari memang x sentuh ape2 makanan pun coz gabra sgt..Hanya Allah je yang tau hati aku semalam..duduk dalam kereta lebih kurang 2 jam tu mmg menyeksakan..dh la abang aku x abis2 hantar sms..saja nk buat org bertambah gabra...

Sampai je sklh ade la dalam pukul 10.15 pagi..hm,ramai gak la kawan2 yg dah sampai..So,pegi la jumpa dyaorg dulu coz dh lama x jumpa kn..ade yg makin burn mukanya coz baru blk PLKN..tapi xpe la...yg pasti makin ramai kawan2 aku yg semakin chabi mukanya...haha

ok,sekarang nak cite macam mana perasaan waktu nak masuk bilik mesyuarat waktu pengetua nak umumkan keputusan tu..Mula2 kitaorang bg la peluang kat parents yang masuk dulu sebab kitaorang nie sumenya takut nak masuk...yg cikgu2 plak keluar masuk dri bilik mesyuarat tu...dan tiba2,guru kelas aku waktu form5 merangkap ustazah yg ajar PQS aku keluar dan nampak aku..Beliau nampak aku dan datang kat aku lalu mengucapkan tahniah kepadaku...Aku pelik gak la,then aku pun ckp kat ustazah,nape ckp tahniah,ok ke result aku??ustazah jawab,alah tahniah je la awal2...maka,bertambah berdebarlah bila ustazah cakap macam tu...

Bila masuk ja bilik mesyuarat tu,wah,aku tengok pengetu ngan cikgu fozi ade kat depan..tengok muka cikgu add math kesayangan ramai tu membuatkan kitaorg x duduk selesa..huhu..kuat betul aura cikgu nie..Maka tibalah masa yg ditunggu2 oeh semua orang iaitu pengunguman keputusan peperiksaan SPM 2010...mula2 tgk kat slideshow yang cikgu pasang..analisis semua matapelajaran yang ada..wah,not bad la result kitaorg..lulus 100%...alhamdulillah...then aku tengok kat subjek sejarah coz tu yg aku paling risau...alhamdulillah,semua lulus..pastu baru la tgk kat subjek2 killer macam add math ngan bahasa arab tinggi...hm,x taw nk ckp macam mana pasal subjek tu..tp,not bad la..

Habis je pengetua baca analisis semua matapelajaran,pengetua sebut la nama best student...orang yang dh disangka2..so,tahniah to Hanisah bt Abdul Rahman coz dapat straight 11A...pergh,dapat bunga kot cikgu bagi..then barulah pengetua sebut nama2 yg dapat 7A keatas...hm,ramai gak la..tapi yg x best nye bila nama aku xde..haha...dh agak pun...lepas tu pengetua jemput semua parent g makan kat kantin and kitaorg kena ambik result kat guru kelas masing2..hm,aku pun keluar ikut pintu belakang dari bilik mesyuarat tu..nak pergi kat depan tu,terserempak ngan mak...mak suruh aku g amik cepat..tapi masalahnya aku nie tengah gabra...

Selangkah demi selangkah aku pun masukla balik ke dalam bilik mesyuarat tu ikut pintu depan...jeng2..aku pun duduk la kat kerusi sebelah ustazah..mula2 ustazah bg kat kawan aku yang duduk sebelah kiri dia sebelum bagi kat aku..dapat je sampul surat tu,aku pandang kat pintu..tanya mak nk bukak kat luar ke bukak kat ustazah..mak ckp bukak je kat ustazah tu..aku pun bkk la sampul surat tu..tapi ape yang aku nampak dulu duit RM10..dalam hati fikir gak..duit ape pulak nie..waktu nak tarik result tu keluar dari sampul,tangan ketar..huhu..then waktu aku bukak result tu,ustazah pandang muka aku n ucap tahniah lagi sekali..aku pun x percaya tengok result tu...ustazah cakap,waktu dya tengok result tu,dya pun x sangka..nak2 pulak dlam subjek yg dya ajar..yela,aku prnh dapt kptsn yg teruk wktu trial dlu..then bila spm,aku dpat A- utk subjek dya..tu yg dya suka sgt tu..huhu..wah,syukur...hm,tuk duit RM10 tu,ustazah cakap teacher Yuhanis hamzah bg coz sains dapat A..hm,dya mmg dh janji sape dpt cemerlang dya nk bg hadiah...so,tu la hadiahnya..

Hm,aku malas nk bagitau result penuh kat sini..kalau nak taw kena tanya aku sendiri..tapi,walaupun result aku nie x boleh dibanggakn sangat,aku tetap bersyukur...mungkin nie setimpal dengan usaha yg aku bagi then aku pun dpt la result macam nie..Aku x kisah kalau org nk ckp result nie teruk,yg pntg aku dh redha biar apepun..Aku just fikir yg mungkin kejayaan yg sebenar akan dapat aku kecapi suatu hari nanti...

so,sekian saja sebab dah panjang sangat..letih pulak orang nak baca..ingat,biar apepun yang berlaku,baik atau buruk,korang tetap kena redha taw...assalamualaikum.. 

No comments:

Post a Comment